Viktig information!
Vi har nu uppdaterat hur priser och intäkter visas så att det ska bli tydligare vad man faktiskt tjänat, De intäkter som du gjort visas nu i uppskattad Bruttolön och när du anmäler dig till en kampanj så kan du se det uppskattade bruttolönen på det samarbetet tillsammans med priset till företag.
Om du finner någonstanns där priserna inte är ändrade till brutto ber vi er som användare att rapportera in dessa tillsammans med en skärmdump till support@tourn.se
Mvh Tourn.se (2016-05-30)
Vi har nu uppdaterat hur priser och intäkter visas så att det ska bli tydligare vad man faktiskt tjänat, De intäkter som du gjort visas nu i uppskattad Bruttolön och när du anmäler dig till en kampanj så kan du se det uppskattade bruttolönen på det samarbetet tillsammans med priset till företag.
Om du finner någonstanns där priserna inte är ändrade till brutto ber vi er som användare att rapportera in dessa tillsammans med en skärmdump till support@tourn.se
Mvh Tourn.se (2016-05-30)
Användarvillkor för Medlemmar
Vid medlemskap på Tourn.se så accepterar du som medlem villkoren nedan. Var god uppmärksamma att Tourn.se tar sig rätten att ändra villkoren utan att alltid meddela dig som medlem. Det är alltså viktigt att du som medlem håller dig uppdaterad på villkoren under användandet av tjänsten. Vid större uppdateringar av villkoren så kan det ske att vi skickar ut ett meddelande till dig genom e-post.
I villkoren nedan så kallas du som medlem för "Medlemmen" och Tourn.se kallas för "Tourn.se" eller "Webbtjänsten".
Kampanjer och bloggtävlingar
- §1.1 Medlemmen lovar att alla uppgifter som Medlemmen uppger är korrekta efter bästa förmåga. Medlemmen accepterar även att endast ha ett (1) konto hos Tourn.se. Om medlemmen av någon anledning skulle vilja ha fler konton så skall Medlemmen kontakta Tourn.se först för att förklara problematiken.
- §1.2 Medlemmen förstår att Tourn.se endast är en förmedlare mellan Medlemmen som ena parten, och företaget bakom kampanjen som andra parten. Tourn.se ansvarar inte över att skicka ut eller ersätta några priser som blivit försenade eller uteblivit ifrån företaget bakom kampanjen. När företaget bakom kampanjen inte följt reglerna korrekt som exempelvis utskick av priser, så gör Tourn.se sitt bästa i att kontakta företaget och kräva dom både på straffavgift samt försöka få dem att skicka ut priset. Företaget har dock i normalt fall trettio (30) dagar på sig att skicka ut priset efter att vinnaren blivit utsedd, eller att du skrivit ditt sponsrade blogginlägg innan det anses som försenat.
- §1.3 Tourn.se kan inte hållas ansvarig över om information som företag eller andra medlemmar på hemsidan inte är korrekt. Det är medlemmarnas ansvar att uppge korrekt information när Webbtjänsten efterfrågar det.
- §1.4 Tourn.se har rätt att ändra eller ta bort konton som Medlemmen skapat om Tourn.se anser att det på något sätt är stötande, inte passar in med företagets riktlinjer eller policy, eller om Tourn.se av annan anledning anser att det är lämpligt att bort användaren. Om en användare tas bort så meddelas medlemmen genom den e-post som Medlemmen uppgett vid registrering.
- §1.5 Tourn.se kan inte hållas ansvarig över att information som Medlemmen uppgett kommer ut till tredje part vid t ex intrång i vår databas eller hemsida. Tourn.se har dessutom rätt att använda sig av information som Medlemmen uppger till Tourn.se i sin marknadsföring.
- §1.6 Tourn.se tar inget ansvar över skador av hårdvara eller mjukvara som orsakats av nedladdning av innehåll från sidan. Ansvaret ligger på Medlemmen att se till att vara skyddad ifrån virus och skadlig kod under alla stunder av användning av Tourn.se.
- §1.7 Medlemmen accepterar att Tourn.se skickar ut e-postmeddelanden och nyhetsbrev till medlemmen. Alla nyhetsbrev handlar om nyheter inom företag och de senaste kampanjerna som kan vara intressant för Medlemmen.
- §1.8 Medlemmen accepterar att en anmälan till en kampanj är bindande efter att företaget accepterat din anmälan. Det innebär att medlemmen binder sig till att skriva ett blogginlägg om företaget efter att medlemmen blivit accepterad för sponsorskap. Medlemmen ska skriva blogginlägget och skicka in det till företaget genom formuläret på Tourn.se för kampanjen senast trettio (30) dagar (eller angiven tid i samarbetet) efter att bloggaren mottagit den sponsrade produkten ifrån företaget.
- §1.9 Om Medlemmen accepterat att bli sponsrad med en produkt ifrån företaget, och företaget fullföljt sina åttaganden genom att skicka ut produkten till Medlemmen, och Medlemmen fortfarande inte skrivit sitt blogginlägg och fullföljt sina åttaganden efter angiven tid i samarbetet/efter att bloggaren mottagit den sponsrade produkten ifrån företaget, så har Företaget rätt att fakturera Medlemmen på hela beloppet av Produkten och Frakten av den sponsrade produkten till Bloggaren, förutsatt att Företaget först har försökt kontaktat Tourn och Bloggaren för att försöka lösa situationen.
- §2.0 Medlemmen lovar att följa Webbtjänstens riktlinjer och instruktioner efter så god förmåga som möjligt. Medlemmen lovar även att inte använda webbtjänsten på andra sätt än vad den uppenbarligen är tänkt till att användas till efter information som de fått tillgång till ifrån Tourn.se.
-
§2.1 Kom ihåg att om du gör reklam i ett inlägg på din blogg måste du informera dina läsare om detta enligt marknadsföringslagen.
Här finner du riktlinjer: http://publikationer.konsumentverket.se/sv/produkter-och-tjanster/reklam-och-marknadsforing/vagledning-om-marknadsforing-i-bloggar-och-andra-sociala-medier.html - §2.2 Tourn ansvarar enbart för ersättningen som betalas ut via systemet, Tourn ansvarar ej för produkter eller annan typ av ersättning som företagen vill skicka ut eller som har kommunicerats via företaget.
- §2.3 Ett sponsrad inlägg som gjorts via Tourn får inte tas bort inom loppet av 6 månader, således inlägget eller något relaterat till inlägget bryter mot lagstiftning, Tourns villkor eller samarbetets utformade riktlinjer.
Klick, statistik och utbetalning av pengar
- §3.1 Medlemmen får ej manipulera sin statistik (trafik & klick) och vilseleda kunder. Att exempelvis men ej uteslutande köpa statistik och på så sätt ge ett intryck av att bloggen har mer trafik eller klick än vad den egentligen har. I de fall medlemmen manipulerar sin statistik och i sin tur lurar kunder, kommer medlemmen i första hand att varnas. Fortsätter medlemmen att bryta mot detta villkor kan Tourn komma att stänga av medlemmen från Tourn, och vid grova överträdelser kan Tourn komma att kräva ersättning för utbetalda samarbeten åt kunds räkning.
-
§3.2 När medlemmen deltar i Pay-per-click kampanjer där medlemmen ska publicera en spårningslänk som beräknar antalet klick som Medlemmen får till kampanjen ifrån sitt blogginlägg, så lovar medlemmen att endast uppmuntra till naturliga klick. Det innebär att Medlemmen inte får klicka på sina egna spårningslänkar eller uppmana sina läsare att klicka på spårningslänken på annat sätt än utifrån vad Företaget bakom kampanjen beskrivit. Medlemmen får inte heller erbjuda priser eller belöningar till sina läsare för att de klickar på spårningslänken.
Medlemmen ska inte heller publicera spårningslänken i annat sammanhang än i sin blogg där det ska vara klart och tydligt vad spårningslänken länkar till. Spårningslänken ska alltså endast inkluderas i texter där Medlemmen beskriver Företaget, Produkten eller Informationen bakom länken så att läsaren klart och tydligt förstår vad dom klickar sig in på.
Medlemmen får inte heller publicera spårningslänken i andra medium än sin blogg som de angivit till Tourn i sina inställningar.
Om Tourn har misstankar om att bloggaren har brutit mot denna paragraf, och försökt samlat in klick till sina spårningslänkar på onaturliga sätt, så har Tourn rätt att neka utbetalningen till Medlemmen för den kampanjen samt rätt att stänga av bloggaren ifrån Tourn's tjänst och framtida kampanjer. - §3.3 Utbetalning av pengar som Medlemmen tjänat in genom sitt arbete i kampanjer som de deltagit i på Tourns tjänst betalas ut den trettionde (30) i slutet av varje månad. Utbetalningen betalas till det namn, personnummer och kontonummer som Medlemmen angivit till Tourn. Om Medlemmen angivit fel uppgifter och betalningen gått till fel konto så ska Tourn försöka assistera i att hitta en lösning, men kan inte garantera att betalningen återbetalas till det nya kontot. Tourn ersätter inte Medlemmen med en ny betalning av samma belopp om Medlemmen angivit fel information.
- §3.4 Om uppgifter gällande användaren är felaktigt formaterade eller saknas så skjuts utbetalning upp fram tills den månaden då uppgifterna är korrekt inmatade i systemet och nästa utbetalningsrunda sker.
- §3.5 För att utbetalning skall göras krävs det att ett minimum belopp om 500kr uppnås, utbetalningen till Medlemmen görs som en löneutbetalning. Det innebär att Skatter och Avgifter dras ifrån det belopp som bloggaren tjänat in i tjänsten och som ska betalas ut.Det innebär alltså att det faktiska beloppet som Medlemmen får på sitt bankkonto är lägre än det belopp som syns i webbtjänsten, eftersom att det dras Arbetsgivaravgifter, Skatter och en avgift på utbetalningen av utbetalningspartner.
-
§3.6 Alla kampanjer kan stängas av eller avslutas på Företagets initiativ, Tourns initiativ eller om kampanjen nått den uppsatta budget som de satt när de startat kampanjen. Gällande budget så sätter alla företag en budget på hur många klick som de vill ha till sin hemsida, när denna budget är nådd så avslutas kampanjen.
Detta innebär att Tourn betalar endast ut pengar för klicks om inkommit under den aktiva perioden av kampanjen. Klick som kommer in efter att kampanjen avslutats är betalar inte Tourn ersättning för. Det är bloggarens ansvar att följa upp när kampanjen avslutas vilket kan ses om kampanjen försvinner ifrån Tourns lista med aktiva kampanjer.
Användaruppgifter och övriga villkor
- §4.1 Tourn lagrar den information som Medlemmen anger vid registrering och under inställningarna hos Tourn. Det innebär att om du fyllt i all information så lagrar vi bland annat ditt Personnummer, Namn och Kontonummer samt andra uppgifter som du anger i tjänsten och som vi behöver för att exempelvis kunna kontakta dig, fakturera dig, göra utbetalningar till dig eller identifiera vilken kund du är.
- §4.2 Med Tourns spårningskod så lagrar vi information om dina besökare på din blogg. Vi gör detta för att kunna se hur många besökare som din blogg har och hur många unika besökare som du har. Vi presenterar sedan statistiken för Företag som kan vilja sponsra eller samarbeta med dig. Däremot så lämnar vi inte ut detaljerad information om specifika besök eller besökare på din blogg.
- §4.3 Tourn får ej sälja vidare användarinformation, Tourn får använda kunds mailadress i sammarbeten med andra företag.